Sprekers
Dit zijn de al bevestigde sprekers voor het B2B Marketing Event 2021. Deze lijst wordt doorlopend bijgewerkt!
Keynotes
Mark Ritson
Mark Ritson inspireert bedrijven om de hype en hysterie rond marketing van vandaag te doorbreken en terug te keren naar onweerlegbare principes en praktijken die echt werken.
- Mark is een voormalig hoogleraar marketing aan de Melbourne Business School.
- Hij heeft een PhD in Marketing en was een marketingprofessor aan de London Business School, MIT Sloan (op bezoek) en de Universiteit van Minnesota.
- Hij ontving ook MBA-onderwijsprijzen bij LBS, MIT, Singapore Management University en MBS.
- Verder geeft hij twee keer per jaar een Mini MBA in Marketing online.
Thecla Schaeffer
CMO at Tony's Chocolonely
Het maken van impact lijkt wel haast een handelsmerk van Thecla Schaeffer te worden. Eerder koppelde zij Pharrell Williams aan het merk G-Star, toen zij daar als CMO de marketingscepter zwaaide. Daarna wist ze in haar (korte) periode bij fietsenconcern Accell Group de rapper ASAP Ferg te interesseren om zijn naam te verbinden aan het Amerikaanse BMX-fietsenmerk Redline. En enige tijd geleden is het haar gelukt was om superacteur Idris Elba over te halen voor een samenwerking met Tony’s Chocolonely, het chocolademerk waar ze vorig jaar september startte als CMO. De samenwerking leverde een merkmanifest op in de vorm van een video van een minuut, waarin Elba de voice-over doet en daarmee Tony’s concept van fair versus unfair tot leven brengt ‘in een dynamische wereld van kleur en popcultuur’. En, binnenkort zal ook Pharrel zijn ‘comeback’ maken in het marketing leven van Thecla.
Sprekers
Bram Kokke
Global Head of Digital & eCommerce Paints at AkzoNobel
Over digitale transformatie in een complexe en traditionele industrie.
A digital marketing & eCommerce professional with over 12 years of experience in an international setting. Heading Digital & eCommerce for Paints, I’m passionate about creating value through digital for both AkzoNobel and our customers and accelerate the digital transformation of our company.
Carida Kleijn-Beumer
Marketing Manager at Van Benthem en Keulen
Over het combineren van toegankelijkheid en innovativiteit met het laden van de topkwaliteit.
Carida Kleijn is sinds 2018 werkzaam als Marketing Manager bij Van Benthem & Keulen, advocaten & notariaat. Zij is een zeer ervaren Marketing Manager die zowel nationaal als internationaal heeft gewerkt binnen de zakelijke dienstverlening (BtB en BtC). Naast haar ervaring binnen marketing heeft Carida ook ervaring opgedaan in diverse senior functies binnen business development/innovatie en operations. Carida heeft gewerkt voor onder andere Robert Half International, KPN en Brocacef.
Farouk Nefzi
Chief Marketing Officer at Feadship
Over hoe de balans tussen marketing, branding en storytelling een strategie vormt.
Farouk Nefzi, Chief Marketing Officer of Feadship has wide experience in the superyacht industry having served companies like Vecom, Hiswa Holland Yachting Group, Amsterdam RAI and Fairpromotion. Nefzi has more than 25 years’ background in strategic disruptive marketing, branding, multi-million-dollar business & consumer event organisation, the creation and realisation of a bespoke Nautical Experience Centre in Amsterdam and heading up a wide range of print, online and television initiatives.
Frans Riemersma
Founder at MartechTribe
Over hoe je met 2 simpele vragen marketing tools op waarde kan schatten.
Mijn doel is om ons werkzame leven als marketeer steeds beter te maken. Met digitale transformatie als constante zijn digitale vaardigheden van levensbelang. De laatste 20+ jaar heb ik me, als marketer, developer, consultant, vice president R&D, onderzoeker en auteru, bewogen op het snijvlak van marketing en technologie. Door middel van onderzoek en advies ondersteun ik marketing afdelingen om het maximale uit hun technologie te halen voor zowel gebruiker als klant.
Jennifer Shaw-Sweet
EMEA Lead B2B Institute at LinkedIn
Over cashing on creativity.
Can powerful creative help your business generate 10-20X more sales? The answer is yes. Our new research with System1 makes the financial case to invest in 5-star B2B creative – as well as the 5 characteristics needed to do so. Firms willing to invest in high-scoring creative advertising will win more market share and make more sales.
Jos Hörchner
Deloitte Digital
Over digitale transformatie in een complexe en traditionele industrie.
Jos is part of the Deloitte Digital leadership team, focusing on Online Marketing Strategy & Execution, Growth Hacking and Digital Transformation.
Jos started his career at an Online Media Agency in Amsterdam. He then worked for several companies in the online marketing space. In 2010 he co-founded Pervorm, an Online Marketing Agency specialized in performance based Online Marketing. Within Pervorm Jos worked for several global and local brands. Pervorm was acquired by Deloitte in May 2019.
Joyce Rasquin
Manager Business Development at Grodan
Over het ontwikkelen van een waardepropositie voor een nieuw gewas.
Joyce wordt gedreven door het leveren van een bijdrage aan een duurzamere en gezondere voedselproductie. Dit is dan ook terug te zien in haar carrièrepad tot nu toe: van Marketing Manager van plantaardige zuivel consumentenproducten bij Alpro, naar Marketing Manager bij DSM tot Business Developer eerst bij DSM voor een innovatief plantaardig eiwit en nu bij Grodan voor substraten in de glastuinbouw. Overstappen van B2C naar B2B en van marketing naar business development. Steeds nieuwe en interessantere stappen. En waarbij de rode draad enerzijds de duurzamere en gezondere voeding is en anderzijds waardecreatie in de markt door het brengen van innovatie.
Klaas Weima MSc RM
Founder & Managing Director Energize | CMOtalk | Author
Over The Power of Podcast.
Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken werden genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Daarnaast is hij oprichter van merkactivatiebureau Energize.
Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van CMOtalk, waarin hij maandelijks zijn gasten aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Met CMOtalk heeft hij een vaste rubriek in Adformatie. Ook blogt hij voor Marketingfacts.
Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA en Nyenrode Business Universiteit. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.
Mark Appel
Chief Marketing Officer at CM.com
Over account based marketing at scale.
Mark Appel is Chief Marketing Officer bij CM.com. Een leverancier van cloud software voor conversational commerce waarmee bedrijven en merken via conversational kanalen zoals WhatsApp kunnen communiceren met hun klanten. Appel is ruim 30 jaar werkzaam binnen de tech industrie en heeft gewerkt voor bedrijven zoals Apple, 3Com, Twinfield en Exact. Na 15 jaar diverse sale (management) posities te hebben bekleed de overstap gemaakt naar marketing. Vanwege zijn achtergrond in technologie altijd op zoek naar de juiste balans tussen creativiteit en performance. Zijn persoonlijke motto is: serendipity, altijd open staan voor een nieuwe onverwachte ontdekking.
Maryam Boonstra RM
Manager Marketing and Channels at PostNL
Over merkbouwen; geen woorden, maar daden.
“My ideal marketing communication strategy? Exceeding customer expectations with the right proposition, and achieving a wow feeling!”
Maryam Boonstra is op haar 18e vanuit Iran naar Nederland verhuisd om hier te gaan studeren. Ze studeerde aan Hogeschool van Amsterdam en Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit. Ze heeft zich gespecialiseerde in marketing. Na het behalen van haar NIMA A-, B- en C-certificaten is ze sinds december 2018 Register Marketeer. Boonstra begon haar loopbaan als marketing manager bij Siemens, werkte vervolgens bij Paardekooper en Cendris en sinds 2012 bij PostNL, waarvan de laatste anderhalf jaar als manager marketing & channels. Ze staat op nummer 26 van de lijst van Top 100 beste marketeers 2021.
Mike Sachs
Met een interactieve business case!
Een online evenement met het gevoel van een fysieke? Dan moet je bij Let's Get Digital zijn. Het afgelopen jaar is Let's Get Digital explosief gegroeid met gepersonaliseerde, virtuele events. Mike Sachs host tijdens het NIMA B2B event een interactieve Business case, doe je mee?
Mirella Vorstenbosch
Marketing Manager at Lexis Nexis Risk
Over een marketing automation pakket, en nu?
Na haar master Marketing aan de Vrije Universiteit is Mirella direct aan de slag gegaan bij XpertHR NL. Gedreven door haar commerciële mindset en passie voor data is ze, de afgelopen jaren, bezig om deze data honger binnen de organisatie te stillen.
De juiste data krijg je pas als je de juiste vragen stelt en dat is moeilijker dan je denkt. Data verzamelen kost ook tijd, zeker in de B2B sector waar de segmenten kleiner zijn. Met haar enthousiasme en gezonde dosis energie motiveert en coacht ze haar team om deze data-driven mindset te adopteren.
Een online evenement met het gevoel van een fysieke? Dan moet je bij Let's Get Digital zijn. Het afgelopen jaar is Let's Get Digital explosief gegroeid met gepersonaliseerde, virtuele events. Mike Sachs host tijdens het NIMA B2B event een interactieve Business case, doe je mee?
Patrick Janssen
Partner Marketing Manager at Cisco
Over de meerwaarde van lokale relevantie in je waarde propositie.
Patrick Janssen is sinds 2012 actief bij Cisco, gestart als Marketing Lead en de laatste 2 jaar gefocussed op een aantal van de top Cisco partners in Nederland.
Hij is ruim 20 jaar werkzaam in de IT industrie waarbij hij diverse marketing functies heeft bekleed bij o.a. Microsoft, Symantec en Ricoh. Patrick heeft een studie achtergrond in International Business and Languages.
René van Dijk
Monkey Troop Leader at The Monkey Network
Over corporate anthropology en burabura shain, waarom Mel Gibson zijn benen waxt en waarom Freddie Heineken liever achter de tap stond in plaats van ervoor.
René is een creatieve ondernemer met 30 jaar ervaring in marketing en communicatie. Zijn missie is om een brug te slaan tussen de werelden van marketing en creativiteit. Sinds het begin van de jaren 90 werkte hij als art director voor de meest uiteenlopende (internationale) bureaus en in 2007 begon René te ondernemen in de reclamewereld. Inmiddels heeft hij 3 gespecialiseerde bedrijven die gebundeld zijn in The Monkey Network en verzamelde hij diploma’s in verandermanagement, merkmanagement, conceptontwikkeling en vormgeving. Hij is tevens NIMA-C examinator en 1 van de ruim 100 registermarketeers (RM) van Nederland.
Rico van der Sloot
UX director at Acato
Over hoe jij kennis van jouw klant kan gebruiken om inspiratie op te doen.
Ontwerper Rico van der Sloot gelooft in een digitale wereld die win-win is. Hogere service en lagere kosten. Een afspraak voor een coronatest die doe jij waarschijnlijk liever zelf online dan dat je daarvoor moet bellen. Rico geeft leiding aan het design & marketingteam bij Digital Agency Acato. In zijn carrière bij Reed Elsevier, Air France KLM en Acato is hij altijd een voorvechter geweest van User Centered Design. Door gebruikers en klanten te betrekken in de ontwikkeling van nieuwe producten voeg je een extra dosis realiteitszin toe. En dat is iets dat keer op keer beloond wordt met het rendement op de investering. Rico heeft een nuchtere ontwerpfilosofie: “Maakt het makkelijk”. Want in de complexe en gehaaste online wereld wint gemak het altijd van het nodeloos complexe.
Thijs van der Zande
B2B Strateeg / Business Development Manager at De Ondernemer (DPG Media)
Over het geheim van een effectieve crossmediale B2B-campagne.
Thijs van der Zande is B2B strateeg bij De Ondernemer (DPG Zakelijk), de zakelijke tak van het grootste mediabedrijf van Nederland. Gevormd door zijn jarenlange ervaring in eventmarketing en crossmediale campagnes adviseert hij corporate klanten hoe zij optimale impact kunnen maken op de doelgroep ondernemers en zakelijke beslissers of niches binnen deze doelgroepen.
Wessel van Eeden
Marketing Director at Justdiggit
Over hoe communicatie de wereld kan redden.
Sinds 8 jaar is Wessel marketingdirecteur van Justdiggit, een non-profitorganisatie die ecosystemen herstelt op grote schaal, oa door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan. In deze rol heeft Wessel campagnes met onder andere Desmond Tutu, Floortje Dessing, André Kuipers een enorm gratis media bereik weten te genereren dankzij partners zoals Stroom, HavasLemz, Kinetic, JCDecaux, BlowUp media, Talpa, Mediamonks, National Geographic en vele anderen. Maar dat is slechts het begin, Justdiggit stelt zichzelf tot doel een van de grootste sociale bewegingen te starten om zo klimaatverandering tegen te gaan.
B2B Marketing Event 2021
NIMA B2B marketing eventb2b@nima.nl
NIMA B2B marketing eventb2b@nima.nlhttps://www.b2bmarketingevent.nl
2021-06-29
2021-06-29
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
B2B Marketing Event 2021B2B Marketing Event 20210.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
Nog niet bekendNog niet bekend